משלוחים חינם בקנייה מעל 500₪

תפילין לבר מצווה

תפילין לבר מצווה

תפילין לבר מצווה
אתם נמצאים תקופה קצרה לפני הגעתו של הילד לבר מצווה, זוכרים איך רק אתמול הוא נולד, התחיל קצת לדבר, ללכת ולשחק, אך עדיין לא מעכלים כמה מהר הוא גדל, ובעיקר שואלים את עצמכם איך מתארגנים לקראת האירוע? למה בכלל קונים תפילין לבר מצווה? איפה ניתן למצוא סט תפילין לבר מצווה שיתאים במיוחד עבורכם?

במאמר הבא ריכזנו עבורכם מידע חשוב בנושא תפילין לבר מצווה עם כל מה שתרצו לדעת .

בר מצווה – למה בגיל 13?
במקורות היהדות, גיל 13 הוא ציון דרך משמעותי בתהליך ההתבגרות, זהו הזמן בו ה"ילד" משנה סטאטוס והופך ל"נער". במשנה במסכת אבות כינו זאת כך: "בן שלש עשרה למצוות" .

לא לחינם נבחר גיל 13 לגיל המצוות, גם בגילאים נמוכים יותר ניתן לקיים ולחנך למצוות, אבל כניסה למצוות היא למעשה הכרה שהילד כבר הבשיל, ניתן לסמוך עליו ולדבר עמו על ערכים ועל שורשי היהדות, וניתן להפקיד בידיו את השימוש באחד החפצים והסמלים הקדושים ביותר לעם היהודי -"התפילין".

מהם התפילין?
תפילין הן יצירת אומנות מעור המכילים בתוכן קלף, עליו נכתבו פרשיות שונות מהתורה העוסקות בעיקרי האמונה והמסורת היהודית. את התפילין מניחים על היד ועל הראש בו זמנית באמצעות רצועות עור מיוחדות.

התפילין מורכבים מ-3 פריטים עיקריים: בתי תפילין, פרשיות קלף, רצועות עור.

מה מסמלות התפילין?
התפילין מסמלים את הקשר ואת החיבור בין היהודי הבודד לאומה היהודית ולאלוקים. הנחת התפילין על היד ועל הראש מסמלת את חיבור "הלב היהודי" ו"המוח היהודי", לקשר ציבורי עם דורות של יהודים שמאמינים באלוקים ובמצוות, ומכריזים בגאוות יחידה – אנו מקשרים את עצמנו לאלוקים שבשמים.

למה קונים תפילין לבר מצווה?
יש לכך שתי תשובות שמכוונות לאותה סיבה. 1. בגרות 2. אחריות.

התפילין הן סמל להמשכיות ולמחויבות של העם היהודי למצוות. הן מתאימות רק לנער מתבגר שנכנס לגיל המצוות ויכול להבין מה זה מצוות ולמה חשוב לקיים אותן.

התפילין הן גם חפץ קדוש! נדרש לנהוג בהן באחריות בזהירות ובכבוד. עכשיו שהילד מתבגר ונהיה נער, ניתן לסמוך שידע לעשות זאת כפי שצריך.

תפילין קונים במקום אמין!

הכנת התפילין היא מלאכה אומנותית שמחייבת מקצועיות זהירות וגם כוונות טובות (חפץ קדוש כבר אמרנו?).

הקדושה שבתפילין תלויה בשאלה אחת פשוטה: האם הן כשרות? האם הקפידו על ההנחיות ההלכתיות בכל אחד משלבי הכנת התפילין?

טיפ חשוב: כל התפילין נראות חיצונית אותו הדבר. אבל אל תסתכלו בקנקן אלא במה שיש בו, ויותר מכך איך עשו אותו…

עכשיו כשאתם יודעים קצת יותר, אתם יכולים להציץ על סטים לבר מצווה שאנחנו מוכרים בעמוד הזה

0
    0
    העגלה שלך
    ניקוי העגלהחזרה לחנות
      עדכן קופון